Oversigt
Udlejere og udlejningsagenturer kan bedømme de feriegæster, som booker gennem vores sider. Den gennemsnitlige bedømmelse vises til udlejere med online booking, når en feriegæst indsender en bookingforespørgsel. Hvis feriegæsten tidligere er blevet anmeldt af andre udlejere, vil den gennemsnitlige bedømmelse blive vist øverst i samtalen i indbakken.

Anmodning
Hvis en feriegæst booker via HomeAways betalingsside, vil udlejeren eller udlejningsagenturet kunne se en notits i deres markedsoversigt om at skrive en anmeldelse af feriegæsten på udtjekningsdagen. Hvis en udlejer ikke har skrevet en anmeldelse af feriegæsten, vil udlejeren modtage en e-mail tre dage efter opholdet. Udlejeren kan give feriegæsten 1 til 5 stjerner på baggrund af den overordnede oplevelse, renlighed, kommunikation og overholdelse af husregler. Der kan ikke skrives en fritekst. Feriegæsten kan også anmelde udlejeren og ferieboligen ved at følge linket i e-mailen og vil modtage en e-mail om at indsende en anmeldelse af ferieboligen på udtjekningsdagen. Feriegæster kan også indsende en anmeldelse under "Mine bookinger" i deres feriegæstkonto.

Tidslinje
HomeAway tilbyder et gensidigt anmeldelsessystem, hvor både feriegæster og udlejere har mulighed for at anmelde deres oplevelse af en booking. Feriegæsten og udlejeren har et år til at skrive en anmeldelse, men så snart forløbet er i gang, har den anden part 14 dage til at færdiggøre sin anmeldelse. Anmeldelserne er skjulte i løbet af de 14 dage. Anmeldelsen af ferieboligen bliver vist på hjemmesiden, når de 14 dage er gået, eller når begge parter færdiggør deres anmeldelser. Når de 14 dage er gået, kan ingen af parterne redigere deres anmeldelser.

Visning
Bedømmelser af feriegæster er ikke offentlige. Udlejere og udlejningsagenturer med online booking kan se den gennemsnitlige bedømmelse af de feriegæster, de er i kontakt med. Når en booking er gennemført, har udlejere stadig adgang til feriegæstens gennemsnitlige bedømmelse. Andre feriegæster, udlejere uden online booking og udlejere, som ikke kommunikerer med en feriegæst, kan ikke se feriegæstens bedømmelse. Feriegæster, der modtager bedømmelser, kan se deres bedømmelser i deres profil. Derudover modtager de en e-mail om, at der er tilføjet nye bedømmelser. Denne e-mail sendes ikke i den indledende periode på 14 dage, medmindre begge parter har færdiggjort deres anmeldelser.