Kun én af feriegæsterne, der har lejet en feriebolig, kan skrive en anmeldelse, hvis vedkommende er fyldt 18 år. Anmelderen skal kunne dokumentere et af følgende kriterier:
  • Vedkommende overnattede i ferieboligen.
  • Vedkommende betalte i overensstemmelse med det aftalte, men var nødt til at overnatte et andet sted end den bookede feriebolig.
HomeAway tilbyder et gensidigt anmeldelsessystem, hvor både feriegæster og udlejere kan anmelde deres oplevelse. Når opholdet er afsluttet, modtager både feriegæster og udlejere en e-mail med et link til at anmelde oplevelsen. Udlejere kan også anmelde gæster fra markedsoversigten og siden "Anmeldelser", og gæster kan indsende anmeldelser fra deres profil. Ingen af parterne kan se den andens bedømmelse, før begge har indsendt en anmeldelse. Det betyder, at ærlige meninger kan komme frem i lyset. En feriegæst kan indsende en anmeldelse helt op til et år efter opholdet. Hvis udlejeren har skrevet en anmeldelse, inden der er gået et år, har feriegæsten dog 14 dage fra denne dato til at skrive en anmeldelse. Når begge parter har sendt deres anmeldelse, eller de 14 dage er gået, kan ingen af parterne redigere, hvad de har skrevet. Hvis anmeldelserne lever op til vores retningslinjer for indhold, offentliggør vi dem på siden. Din anmeldelse skal indsendes senest et år efter dit ophold i ferieboligen, så længe udlejeren ikke allerede har indsendt sin anmeldelse og igangsat perioden på de 14 dage, hvor anmeldelserne er skjulte. Anmeldelsen skal indsendes senest et år efter opholdet.

Udlejeren kan svare på feriegæsters anmeldelser, men må ikke selv anmelde ferieboligen.