Hvis du gerne vil refundere et beløb uden at afbestille bookingen, skal du følge nedenstående trin. Hvis du gerne vil refundere et beløb og samtidig afbestille bookingen, skal du følge trinnene i artiklen ”Hvordan afbestiller jeg en booking?”.
  1. Log ind på din konto.
  2. Hvis du har mere end én annonce, skal du vælge den relevante annonce.
  3. Klik på Bookingassistent i navigationsmenuen til venstre.
  4. Klik på Betalinger.
  5. Vælg den relevante booking.
  6. Klik på Refunder beløb under betalingsskemaet.
  7. Vælg enten det maksimale beløb eller et delbeløb, der skal refunderes. 
  8. Klik på Refunder beløb, og bekræft refusionsbeløbet.
Både du og feriegæsten modtager en e-mail med oplysninger om refusionen, hvorefter siden med betalingsoplysninger bliver opdateret, så betalingsstatussen vises som refunderet eller delvist refunderet. Der kan gå 5-7 dage, før beløbet fremgår af feriegæstens konto. 

Selvom udlejere og udlejningsagenturer betaler administrationsgebyrer, når de opkræver pengebeløb, er der ingen administrationsgebyrer forbundet med at refundere et beløb betalt via HomeAway online betaling. Eksempel: Du refunderer et beløb på 3.000 DKK til feriegæsten. Ud af de 3.000 DKK, som feriegæsten betalte, modtog du 2.910 DKK på grund af et administrationsgebyr på 3%. Når du refunderer beløbet til feriegæsten, trækker vi kun 2.910 DKK fra din konto og refunderer administrationsgebyret på 3% til feriegæsten, så de modtager det samlede beløb på 3.000 DKK.
 
Hvis feriegæsten har lukket deres konto, bør du stadig forsøge at refundere beløbet via udlejerkontoen i stedet for at gå uden om systemet. Feriegæstens bank kan måske stadig kreditere dem eller sende en check gennem deres egen afstemningsproces. Hvis disse metoder ikke er tilgængelige, kan du samarbejde med vores betalingstjenesteudbyder om at refundere beløbet offline.