En tilbageførsel finder sted, når en kortholder kontakter sin bank for at igangsætte en tilbageførsel af et køb, vedkommende har foretaget med sit kreditkort.

Tilbageførsler kan opstå af flere grunde, men som oftest er de et resultat af, at kortholderen har fortrudt sit køb, er utilfreds med købet eller rapporterer uautoriseret brug af kortet.

Nedenfor er nogle generelle tips, som du kan følge for at reducere risikoen for tilbageførsler.
  • Brug en lejekontrakt, og formuler dine husregler. Selvom vi følger industristandarderne i forbindelse med elektroniske underskrifter, er den mest effektive form for dokumentation i forhold til at kunne bestride en tilbageførsel stadig en nedskrevet signatur på en fysisk kontrakt.
  • Angiv en nøjagtig beskrivelse af ferieboligen.
  • For bookinger, hvor der kun er kort tid mellem bookingen og ankomsten, skal du kontakte feriegæsten og anmode om en kopi af kreditkortindehaverens ID.
  • Adressér eventuelle bekymringer med det samme, før en eventuel bestridelsessituation opstår.
  • Send altid feriegæsten en bekræftelse pr. e-mail, hvori du inkluderer dine annulleringsbetingelser.
  • Udsted en tilbagebetaling til samme betalingsmetode, som blev brugt under den oprindelige transaktion.