Der er visse omstændigheder og krav, som udlejere og agenturer skal opfylde for at kunne bedømme en feriegæst.  Nedenfor finder du grundene til, at du muligvis ikke kan bedømme en feriegæst.
  • Udlejere og agenturer, som anvender HomeAway online booking, kan indsende gæstebedømmelser.
  • Du kan kun bedømme feriegæster, der har booket gennem HomeAway online booking. Du vil modtage en e-mail med en invitation til at skrive en bedømmelse af feriegæsten 3 dage efter, gæsten har tjekket ud.
  • Du kan ikke bedømme en feriegæst, hvis e-mailadresse ikke stemmer overens med kontaktadressen, som blev angivet under bookingen.
  • Du kan ikke indsende bedømmelser af annullerede bookinger.
  • Hvis opholdet blev gennemført for mere end 12 måneder siden, og feriegæsten ikke har indsendt en anmeldelse af ferieboligen, kan du ikke bedømme gæsten.
  • Udlejere har 14 dage til at redigere eventuelle bedømmelser af feriegæster, hvilket skal ske gennem den oprindelige e-mail-invitation. Efter denne frist bliver bedømmelsen offentliggjort online og kan ikke redigeres.
  • Når en bedømmelse af en feriegæst først er offentliggjort, kan du ikke få tilsendt en ny e-mail-invitation.
  • Hvis en feriegæst indsender en anmeldelse af en feriebolig, inden udlejeren er færdig med at bedømme feriegæsten, har udlejeren/agenturet 14 dage til at færdiggøre bedømmelsen.  Efter perioden på 14 dage kan der ikke sendes bedømmelser af feriegæster.
  • Ingen af parterne kan redigere en anmeldelse, efter de 14 dage er gået, eller efter modparten har indsendt sin anmeldelse af den anden. Udlejere kan anmode om at få fjernet deres anmeldelse, som de har skrevet af feriegæsten, ved at kontakte kundeservice, men de vil derefter ikke kunne indsende en ny.