Skal det telefonnummer, jeg tilføjer som bekræftelse, være et mobiltelefonnummer?
Nej. Du kan vælge et fastnetnummer, så du modtager et automatiseret telefonopkald i stedet for en SMS.

Hvordan ser SMS-beskeden ud, og hvor er bekræftelseskoden?
SMS-beskeden lyder: Din HomeAway-bekræftelseskode er XXXXXX.
      
    User-added image
 
I dette eksempel er koden 292551. 
 
Bliver min konto spærret, hvis jeg indtaster en forkert kode?
Ja. Hvis du indtaster en forkert kode fem gange, bliver din konto spærret af sikkerhedsmæssige årsager. Den kan kun låses op ved at kontakte kundeservice, hvor du skal besvare nogle verificeringsspørgsmål.

Kan jeg benytte en kode, som er blevet sendt til mig på en anden mobiltelefon?
Hver gang du bliver bedt om at gennemføre totrinsbekræftelsen, skal du indtaste en ny, unik bekræftelseskode, som sendes til det telefonnummer, du vælger.

Hvordan tilføjer jeg yderligere telefonnumre til brug ved totrinsbekræftelse?
  1. Log ind på din konto.
  2. Klik på Min konto.
  3. Vælg Kontoindstillinger i dropdown-menuen. 
  4. Klik på undermenuen Sikkerhed, eller scroll ned til Beskyt din konto.
  5. Klik på Rediger ud for "Totrinsbekræftelse".
  6. Klik på Tilføj telefonnummer.
  7. Vælg din landekode i dropdown-menuen.
  8. Indtast telefonnummeret i feltet ved siden af landekoden.
  9. Vælg, hvordan du ønsker at modtage bekræftelseskoden:
    • Automatiseret telefonopkald
    • SMS-besked
  10. Klik på Send kode.
  11. Når du modtager koden, skal du indtaste den i bekræftelseskodefeltet.
  12. Klik på Bekræft.
Bemærk: Hvis du sender en SMS-besked med en testkode til dig selv, skal du åbne SMS-beskeden for at se bekræftelseskoden. Det nummer, der vises i forhåndsvisningsfeltet, er ikke din bekræftelseskode.

Jeg har ikke modtaget en bekræftelseskode. Hvor lang tid tager det?
Der bør kun gå et par sekunder, før du modtager bekræftelseskoden, men der kan gå op til et minut. Hvis du har problemer med at modtage koden, kan du prøve igen, men da bekræftelseskoder kun er gældende i 30 minutter, er det nødvendigt at anmode om en ny kode, hvis du ikke har bekræftet koden inden for dette tidsrum. Hvis du stadig oplever problemer, kan du kontakte kundeservice, som kan give dig en bekræftelseskode.

Hvorfor skal jeg gennemføre totrinsbekræftelsen flere gange på samme enhed?
Totrinsbekræftelsen ser på en række forskellige faktorer for at afgøre, hvor du skal gennemføre totrinsbekræftelsen ved log ind. Du skal ikke gennemføre totrinsbekræftelse ved hvert log ind. En af de hyppigste årsager til gentagende totrinsbekræftelse er den enhed og den browser, du benytter til at logge ind med. Hvis du logger ind fra forskellige browsere, vil du ofte blive bedt om at gennemføre totrinsbekræftelsen mere end én gang. Hvis du ofte benytter flere browsere, anbefaler vi, at du bekræfter dem alle for at minimere antallet af totrinsbekræftelser fremover. Sørg også for, at Husk denne enhed er markeret i afkrydsningsfeltet.

Skal jeg gennemføre totrinsbekræftelse mere end én gang årligt, hvis jeg rydder mine cookies og min browserhistorik?
Du vil blive bedt om at gennemføre totrinsbekræftelse ca. en gang om året, men hvornår det sker, afhænger af en række forskellige faktorer.

- Hvis du rydder dine cookies og din browserhistorik, bør det i sig selv ikke give anledning til, at du skal gennemføre tostrinsbekræftelsen igen, men det kan forekomme.
- Det er en række forskellige faktorer, der afgør, hvornår denne ekstra sikkerhedsforanstaltning er påkrævet.
- Sørg for, at Husk denne enhed er valgt, når du benytter en enhed, som kun du har adgang til.
- Sørg for, at dine browserindstillinger tillader tredjepartscookies. Tillader din browser disse, undgår du, at du hele tiden skal indsende en kode, hvis du ofte bruger samme enhed. Vil du vide mere om, hvordan totrinsbekræftelsen bruger tredjepartscookies, kan du tage et kig på "Lignende artikler" nedenfor.

Jeg rejser i udlandet. Fungerer totrinsbekræftelsen alligevel?
Hvis du er ude at rejse, anbefaler vi, at du sørger for, at enhederne er blevet bekræftet inden for de seneste 12 måneder, og at de telefonnumre, du har adgang til, er sat op under din konto (under dine kontoindstillinger). Hvis du ikke har adgang til din telefon og bliver bedt om at gennemføre totrinsbekræftelse, kan du altid ringe til kundeservice, så de kan generere en kode på dine vegne.